Диспетчерська служба (цілодобово) (04597) 62-8-28

      Абонентський відділ (04597) 62-8-33, (067) 219-84-80

Питання - Відповідь

Питання - Відповідь (мешканці)

Шановний відвідувачу, для отримання консультації Ви можете звернутися до нас за допомогою електронного звернення, використовуючи форму Напишіть нам. Перед відправленням форми, перегляньте, будь-ласка, відповіді на запитання.

Зверніть увагу! Електронна консультація — надання фахових порад з питань, що належить до компетенції КП «Ірпіньводоканал», має рекомендаційний характер і передається засобами електронної пошти через мережу Інтернет.

- абонентський відділ Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

- для інших звернень: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Електронні звернення та відповіді на них не мають статусу офіційних документів. Вони не можуть бути опубліковані у засобах масової інформації чи використані у вигляді посилань як офіційна відповідь КП «Ірпіньводоканал».

Якщо Ви бажаєте отримати офіційну відповідь на Ваше звернення, Вам необхідно надіслати листа у письмовій формі на адресу:вул. Соборна, 1 - А, м. Ірпінь, 08205 (або подати його через приймальню за цією ж адресою, каб.14), оскільки Закон України «Про звернення громадян» не передбачає розгляд.

Подати показники приладів обліку води можна таким чином:

  1. Особистий кабінет;
  2. По телефону (04597) 62-833 або (067) 219 84 80;
  3. Телеграм https://t.me/irpen_voda_bot 

Встановити лічильник

За чий рахунок встановлюються квартирні лічильники води?

У пункті 9 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: у квартирі (будинку садибного типу) роботи з встановлення приладів обліку води проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Встановлювати лічильник води можна з допомогою спеціалізованої організації або самостійно. Однак прийняття його на облік і пломбування здійснюється лише після перевірки правильності його встановлення.

Вимоги до встановлення засобів обліку передбачені п.5.2. «Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України» (надалі «Правил…») «Вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як правило, на межі балансової належності мереж виробника та споживача, або за згодою виробника в приміщеннях, розташованих безпосередньо за зовнішньою стіною будівлі в місці входу водопровідного вводу».

Опломбування лічильника

Розрахунки за використану воду згідно з показами засобів обліку будуть проводитися з моменту опломбування їх з’єднувальних частин до вузла обліку контролером КП «Ірпіньводоканал».

Заявку на опломбування потрібно подати за номером телефону (04597) 62-833 Абонентський відділ або звернутись до пункту приймання абонентів за адресами:

- м. Ірпінь, вул. Соборна, буд. 1-А, каб. № 14 (1-й поверх);

- м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2-А;

- м. Буча, вул. Енергетиків 12

Контролер, у призначений день виїде на місце встановлення та виконає опломбування лічильника. Підсумком цих робіт буде складений у 2-х екземплярах «Акт».

На підставі яких документів необхідно проводити повірку лічильників?

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» №113/98-ВР від 11.02.1998 зі змінами та доповненнями лічильники обліку холодної води, що знаходяться у власності фізичних осіб (квартиронаймачів), підпадають під сферу державного метрологічного контролю і нагляду. Згідно з п.1 ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на які поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають періодичній повірці. Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», повірка засобів вимірювальної техніки – це встановлення придатності засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, до застосування на підставі результатів контролю їх метрологічних характеристик. Отже, відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», облік енергетичних і матеріальних ресурсів – електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо та проведення торговельно-комерційних операцій і розрахунків між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі у сферах побутових і комунальних послуг повинен проводитися тільки по повіреним приладам.

Міжповірочний інтервал лічильників холодної води

Всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), проходити повірку відповідно до Покажчика засобів вимірювання техніки, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України. В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку) встановлюється міжповірочний строк в 3 або в 4 роки від дати останньої повірки, але, як показує практика, не більше трьох разів. Гарантований виробником термін експлуатації приладу становить від 10 до 12 років.

Яка ймовірність проходження повірки лічильника, якщо він експлуатується понад 10 років?

У цьому випадку існує велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти. Адже виробники приладів обліку гарантують граничний строк експлуатації лічильників 10-12 років.

Чи можна провести позачергову повірку приладів обліку води за бажанням споживача?

У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів споживач в установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця (відповідно до п. 16 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630). Якщо виявлена у показаннях помилка виходить за межі, передбачені у паспорті лічильника, виконавець повинен здійснити перерахунок плати за споживання шляхом зменшення або збільшення її на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу лічильника, згідно з довідкою про непридатність приладу обліку за останні два розрахункові місяці.

Що робити, якщо лічильник почав «пітніти» чи протікає?

Це сигнал до того, що з приладом не все гаразд і його необхідно замінити. Якщо це не зробити своєчасно наслідком може бути затоплення власної квартири та нижніх поверхів.

Що важливо знати споживачу перед купівлею лічильника?

Засоби вимірювальної техніки, призначені для серійного виробництва в Україні або для ввезення на територію України партіями, підлягають державним приймальним та контрольним випробуванням з метою затвердження типів цих засобів або контролю їх відповідності затвердженим типам і обов’язковим вимогам нормативних документів з метрології.

Затверджені типи засобів вимірювальної техніки заносяться до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.

Отже, купуючи лічильник, а це легко можна зробити в спеціалізованому магазині, необхідно пам’ятати наступне:

  1. Обов’язкова наявність технічного паспорту приладу обліку. У паспорті має бути вказані тип приладу, діаметр приладу, заводський номер, дата продажу, дата повірки лічильника.
  2. Обов’язково необхідно перевірити комплектацію приладу обліку відповідно до технічного паспорту.

Продавати засоби вимірювальної техніки, термін повірки яких перевищив половину міжповірочного інтервалу, в Україні заборонено. Також не рекомендуємо купувати лічильники «з рук».

З повним Переліком засобів вимірювальної техніки, занесених до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України можна ознайомитися на офіційному сайті ДП «Укрметртестстандарт».

Як правильно зняти показники лічильника?

Для цього потрібно записати цифри до коми чорного кольору, які показують кількість води, яку ви використали, в кубічних метрах (м³). Залежно від типу лічильника, відліковий механізм може мати чотири або п’ять цифр до коми. Не звертайте уваги на червоні цифри – це літри, для зняття показів вони не потрібні адже, як зазначалося, розрахунок ведеться за спожиті кубометри води.

Як подати показники лічильника?

Подати показники приладів обліку води можна таким чином:
  1. Особистий кабінет.
  2. По телефону:
Міста Номер телефону
Ірпінь 62-833
Буча

Якщо немає води/низький тиск

  1. Перевірте крани у Вашому помешканні

Проблема може бути у внутрішній будинковій мережі, може вийти з ладу кран або фільтр перед лічильником.

  1. Перевірте стан водопостачання у Ваших сусідів

Якщо це можливо, поцікавтеся чи така ситуація у більшості квартир (сусідніх, що знаходяться на тому ж поверсі та тих, що під Вашою квартирою).

Якщо у сусідів все гаразд, то проблеми виникли у внутрішній мережі. Відтак необхідно провести ревізію стояка і труб всередині будинку і з’ясувати, чи немає в них засмічення. Зазвичай засмічення труб трапляється на водопроводах у старих будинках, тому кардинально змінити ситуацію допоможе повна заміна комунікацій.

Якщо Ви живете у багатоквартирному будинку, то можливі випадки самовільного перекриття водопостачання мешканцями будинку для виконання ремонтних робіт (встановлення або заміни сантехніки, водолічильника тощо)

  1. Повідомте нас

Якщо Ви зробили усі попередні кроки і не з’ясували причини відсутності води, повідомте нас за номером (04597) 62-828 Диспетчеська служба (цілодобово).

Який тиск у водопровідній мережі є нормою?

За одиницю вимірювання тиску у водопровідній мережі прийнято вважати 1 бар або 1 атмосферу або 1 кгс\см2, які через незначні розбіжності прирівнюються один до одного.

1 бар дорівнює 1,0197 атмосфер або приблизно 10 м водяного стовпа. Тиск у міських водопровідних мережах регулюється вимогами будівельних норм і правил та перебуває в діапазоні від 2,5-3 бар

Тиск води вимірюється за допомогою манометрів. Величина тиску на у крані споживача повинна бути не менше 1 бар